8 Mayıs 2010

GREENPEACE!

Bugün uzun zamandır bekliyor olduğum Greenpeace Rainbow Warrior II. gemisini sonunda ziyaret edebildim ! Gerçekten aşırı büyük bir heyecanla ve mutlulukla vardığım ve her güzel anda olduğu gibi bunun da çok kısa sürdüğüne inandığım harikulade bir gezi oldu benim için. :) İstanbul gezisine gidip beni ardında bırakmayı başarmış olan arkadaşlarımın yanında olmadığım için olan üzüntüm minicik ama benim için çok anlamlı olan geziye gittikten sonra bir avuç mutluluğa dönüştü. İnternetle ve olabildiğince yaşam tarzımla desteklediğim Greenpeace Ekibiyle tanışmış, o mükemmel gemiyi gezmiş ve hakkında birkaç önemli bilgi edinmiş oldum. Size de gemi ile ilgili ilgimi çeken birkaç bilgi vermek isterim. Öncelikle adından başlamak istiyorum. Siz de anlamışsınızdır, gemimizin adı Gökkuşağı Savaşçısı II.. İki olmasının sebebi ise (bu asıl ilgimi çeken kısım, sizin de ilginizi çekeceğine inanıyorum.) ilk Rainbow Warrior gemisinin batırılmasından geliyor. Geminin batırılmasını kısaca anlatacak olursak, İlk Rainbow Warrior, 1955 yılında yapılmış bir balıkçı teknesiymiş. Greenpeace tarafından 1978 yılında birçok gönüllünün çalışmalarıyla onarılmış ve yeniden suya indirilmiş. Gemi 1985 yılının 10 Temmuz günü Fransa'nın yapacağı nükleer denemeleri protesto amacıyla Yeni Zellanda'nın Auckland limanından hareket etmeden birkaç gün önce, Fransız gizli servisinin ajanları tarafından altına patlayıcılar yerleştirilerek batırılmış. Yeni Zelanda polisinin araştırmaları ve kamuoyu baskısı sonucu, dönemin Fransa başbakanı Fabius, ajanların 'emir doğrultusunda hareket ettiklerini' kabul etmiş, Fransız ajanları uluslararsı mahkemede suçlu bulunmuş.


İkinci ve şu an hizmet veren Rainbow Warrior II. ise 1957'de yapılmış bir balıkçı teknesiymiş. Tekne 1987'de Greenpeace tarafından satın alınarak birçok onarım ve değişiklik gördükten sonra 1989'da ilk geminin batırıldığı 10 Temmuz günü Hamburg limanında halka tanıtılmış.
Geminin içinde ise, sıcak su için güneş panelleri, atık su arıtma sistemi, uydu iletişim cihazları ve şişme botlar için yön bulma sistemi, şişme botları suya indirmek için vinç sistemi, yelkenler, ön güverteye yerleştirilmiş 1,8 metrelik meşeden oyulmuş yunus heykeli, ilk Rainbow Warrior'un dümeni ve ilk Rainbow Warrior'un çanı bulunuyor.
Gemi ile ilgili birkaç şey daha anlatacağım tabii. :) Öncelikle şişme botları suya indirmede kullanılan vinçten bahsetmek istiyorum. Vinç, bildiğimiz vinç sanırım. Gittiğimizde üstü bir örtü ile örtülüydü, çok da büyük değildi hani. Ama bir dünya rekoruna sahip. Bu gemiden indirilen botlar yedi dakikada suya iniyor ve bu bir dünya rekoru.

Ön güvertede bulunan yunus heykeli ise Almanlar tarafından hediye edilmiş. Uğur getirdiğine inanılıyor. 

İlk Rainbow Warriordan kalan iki parça ise paslı ve ilgi çekiciydi. Tarihi değerlerinin olması da beni derinden etkiledi diyebilirim.
Şimdilik benden bu kadar. İyi günler dilerim sizlere. :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder